FANDOM

Sonozaki Oryō
園 崎 お 魎
Or
Informacje
Pseudonim Onibaba (鬼婆, Piekielna Starucha)
Wiek ok 75 lat
Pierwszy raz w Himatsubushi-hen
Głos japoński Shizuka Okohira
Liczba morderstw  ?
Liczba zgonów 4

Sonozaki Oryō to drugoplanowa postać w Higurashi no Naku Koro ni. Jest obecną głową rodziny Sonozaki, matką Akane Sonozaki i babcią Mion i Shion Sonozaki.

Opis Postaci Edytuj

Zgodnie z tradycją rodziny Sonozaki, jej imię ma w sobie część odnoszącą się do demona: w jej imieniu jest to  ryō (魎, rodzaj potwora).

Oryō dysponuje największą władzą w Hinamizawie, mimo

tego, iż to rodzina Kimiyoshi sprawuje zazwyczaj funkcję reprezentacyjną. Grupy polityczne oraz społeczne niejednokrotnie cenią sobie jej poparcie, mając na uwadze jej wysoki autorytet. Wydziedziczyła swoją córkę Akane po tym, gdy mimo zakazu wyszła za mąż za "nieodpowiedniego" kandydata. Od tego czasu, Oryō robi co w jej mocy, aby po jej śmierci uczynić następną głową rodziny Mion.

Podczas Wojny o Tamę wyrażała swój jednoznaczny sprzeciw dotyczący jej budowy oraz głęboko potępiła rodzinę Hōjō, jako zwolenników budowy tamy i w efekcie zalania Hinamizawy. Mimo licznych podejrzeń, w tym detektywa Ōishiego, ani Oryō ani żaden inny członek rodziny Sonozaki nie miał nic wspólnego ze zgonami następującymi w czasie festiwali Watanagashi w kolejnych latach. Rodzina Sonozaki nie była również zaangażowana w porwanie wnuka Ministra Budowy, do którego doszło podczas konfliktu.

Charakter Edytuj

Na co dzień Oryō sprawia wrażenie surowej oraz okrutnej, chociaż zdarza jej się również ukazywać swoją cieplejszą stronę. Czuje jednak silne przywiązanie do tradycji i z tego powodu nie może stracić poważania jako głowa rodziny oraz ulegać kompromisom. Shion niejednokrotnie podkreśla fakt, iż Oryō posiada okropny charakter i często nazywa ją Onibabą (Piekielną Babą/Wiedźmą), chociaż Mion, zdająca sobie sprawę z jej ukrytych pozytywnych cech, mówi na nią "babcia" (ばっちゃん・ bacchan).

Oryō brutalnie traktuje Shion w ramach jej pokuty i rozkazuje jej wyrwać trzy swoje paznokcie w ramach pokazania skruchy. Odnosi się z pogardą do Satoshiego jak i całej rodziny Hōjō. W Minagoroshi-hen Keiichiemu udaje się jednak ją przekonać do udzielenia pomocy doświadczającej przemocy Satoko. W tym celu, Oryō zdobywa się na przeprowadzenie konsultacji z burmistrzem Okinomiyi.